כל מה שרציתם לדעת על סופר סת"ם

סופר סת"ם הוא אדם אשר עיסוקו הוא כתיבה של ספרי תורה, תפילין ומזוזות. מכאן גם מגיע שמו, ראשי תיבות של שלושת אלו. הסופר כותב בכתב סת"ם, והכתיבה שלו מתבצעת בעזרת קולמוס שעשוי מנוצה או קנה וכמו כן בעזרת דיו מיוחדת. ישנם דינים והלכות רבות אותם צריך הסופר ללמוד וליישם בעבודתו. דינים אלו נועדו לשמור על חוקי כתיבה ברורים מה שווידא את שמירת הטקסט המקורי ככתבו וכלשונו במשך הדורות.

שמירה על חוקי הכתיבה של ספרי תורה, תפילין ומזוזות

היו תקופות שבהן סופרים רבים לא למדו את כל ההלכות או שלא היו בקיאים בהן. לכן, כל הכתבים שלהם היו חייבים לקבל אישור בכתב מבית הדין הרבני. כדי למנוע מקרים דומים, הוקמו גופים שתפקידם להסמיך ולתת אישור לכל מי שחפץ לעסוק בכתיבה מסוג זה.

חוקי כתיבת ספרי תורה, תפילין ומזוזות

סופר סת"ם חייב לכתוב על קלף העשויים מעור בהמה טהורה. חומר הכתיבה חייב להיות דיו מיוחד אותו מכינים גם כן בצורה מסוימת לפי ההלכה. כאשר הוא כותב מזוזה או תפילין, עליו לכתוב את שני אלו לפי הסדר בלבד. מכיוון שכך, הוא צריך להיות זהיר במיוחד בטעויות ובהחסרת אותיות או הוספתן. לשם כך חשוב לוודא ממי קונים את מוצרי הסת"ם, לכן מומלץ לקנות ישירות מסופר סת"ם בכדי לוודא שהוא ירא שמים ושהמוצר שקניתם עומד בדרישות ההלכתיות.

שימו לב!
יש לוודא שלסופר הסת"ם ישנה הסמכה אמינה או רב המוכר על ידי הרבנות הראשית לישראל.

לא מצאתם תשובה לשאלה שלכם על הנחת וקניית תפילין? ניתן לשלוח לי הודעה באימייל או בוואטספ ואשמח להשיב

אימייל: kodeshnet@gmail.com

להתייעצות בוואטספ לחצו כאן>>

הרב מימון שושן,
סופר סת”ם מוסמך מטעם הרבנות הראשית לישראל
ומנהל אתר “קודש נט” – למכירת תשמישי קדושה