מזוזה – מה צריך לדעת לפני רכישת מזוזות?

היכן מומלץ לרכוש מזוזה? מה היא העלות של קניית מזוזה? כיצד יודעים האם המזוזה תקינה? בכל כמה זמן יש לבצע בדיקת מזוזות בבית? שאלות רבות סובבות את הנושא, לכן הבה נבחן אותו מעט יותר מקרוב.

לפני שנתחיל, ראשית חשוב להביא בחשבון כי כאשר מדובר בקניית מזוזות, מומלץ מאוד לרכוש את המזוזה רק ממקום מקצועי ואמין אשר יכול להבטיח לך את איכותה ותקינותה. מזוזה אשר לא נכתבה בדיוק על פי תנאי ההלכה על גבי קלף, בדיו ובכתב ידו של סופר סת"ם מוסמך – הינה מזוזה פסולה. לעיתים קרובות מדי אנשים רוכשים מזוזות במקומות לא אמינים ובעת הבדיקה מגלים כי המזוזות הן פסולות ויש להחליף את כל המזוזות בבית. מעבר לעובדה שהאנשים חיו בבתים או עבדו בעסקים שבהם המזוזות אינן תקינות, עלויות המזוזות החדשות הופכות את הניסיון לחסוך להוצאה גבוהה יותר. בעת קניית מזוזה יש לשים לב כי סגנון הכתיבה מתאים למוצאך.

היכן מומלץ לבצע קניית מזוזה

קניית מזוזה לבית או לעסק שלך צריכה להיעשות רק דרך גורם מוסמך, מנוסה ואמין. הדרך הראשונה לוודא שהמזוזות אשר ירכשו על ידך יהיו תקינות וכשרות היא לבדוק האם בית העסק מנוהל או מעסיק סופר סת"ם. סופר סת"ם בעל ניסיון משמש כתעודת איכות על המזוזה ויוכל להבטיח כי ראש המזוזה עומד בכל הדרישות והתקנים. מעבר לכך, ככל שלסופר סת"ם יותר הסמכות ותעודות מרבנים בכלל ומהרבנות הראשית בפרט, כך ניתן יותר לסמוך על המקצועיות שלו ואיכות המזוזה.

בדיקת הגהה מוסמכת לקראת קניית מזוזה

ההגהה והכיתוב אשר על הקלף הינם החלק העיקרי במזוזה ואין להתפשר על האיכות שלהם. כאשר אין לך ביטחון במקום ממנו נרכשו המזוזות שלך ניתן ואף מומלץ לבצע למזוזות בדיקה בבית עסק מוסמך לפני קיבוען במשקוף הדלת. בניגוד לדעה של חלק מהאנשים, גודל הקלף אינו משמעותי אך קלפים קטנים מדי אינם מאפשרים כתיבה נאה. באופן כללי, כל קלף באורך של מעל לעשרה סנטימטרים יאפשר כתיבה איכותית.

על פי מה נקבע מחיר המזוזות

כאשר מדובר ברכיבי המזוזה באופן כללי, טווח המחירים יכולים להשתנות בצורה משמעותית על פי בית העסק וסוג המזוזה בה יש לך צורך. מזוזות בעלות מחירים גבוהים יותר הינן מהודרות והן נכתבו ביתר תשומת לב. מחיר המזוזות יכול להשתנות בצורה משמעותית גם על פי בית המזוזה. בית המזוזה הינו כשר ללא קשר לעיצוב או לחומר ממנו הוא עשוי אך מומלץ לבחור בבית מזוזה אשר יגן על הקלף היקר מפני נזקי מזג האוויר. קניית מזוזה היא אירוע ייחודי וחשוב והמזוזות יישארו איתך לזמן רב לכן, לעיתים מומלץ להשקיע מעט יותר.

היכן ישנה חובה לקביעת מזוזה

ישנה חובה הלכתית ומצווה לקבע מזוזה בכל חדר מגורים בו קיים פתח (קורה או משקוף אנכי) ובדגש על הכניסה לבית. את המזוזה יש לקבע בצדו הימני של האדם הנכנס לחדר ובגובה של שני שלישים מגובה המשקוף. במשרדים ובתי עסקים חובת קביעת המזוזה היא פחותה אך קניית מזוזה לבית העסק היא מומלצת. מכיוון והחובה ההלכתית פחות, לעסקים ומבנים ציבוריים ניתן לרכוש מזוזות זולות יותר, כל עוד הן עומדות ברמות הכשרות המינימליות.

קודש נט – המקום שלך לרכישת מזוזות

קודש נט הוקמה על מנת לאפשר לאנשים לרכוש פריטי קדושה כשרים, איכותיים וברמה הגבוהה ביותר בנוחות. בעזרת מנגנון הרכישה המהיר שלנו וליווי מלא, מתאפשר לך לרכוש מזוזה אשר עונה על כל הדרישות ההלכתיות והצרכים שלך במחירים המתאימים לתקציב שלך. לסיוע בקניית מזוזה ובהתאמתן.

לא מצאתם תשובה לשאלה שלכם על מזוזות? ניתן לשלוח לי הודעה באימייל או בוואטספ ואשמח להשיב

אימייל: kodeshnet@gmail.com

להתייעצות בוואטספ לחצו כאן>>

הרב מימון שושן,
סופר סת”ם מוסמך מטעם הרבנות הראשית לישראל
ומנהל אתר “קודש נט” – למכירת תשמישי קדושה