קניית תפילין – מדריך קצר ולעניין איך לרכוש תפילין

מתי לקנות תפילין?

את התפילין הראשון ניתן ורצוי לקנות לבן לפני גיל בר מצווה. התפילין ישמשו את הנער בחגיגות המאורע המיוחד וכמובן גם לאחר מכן בכל פעם שיניח תפילין. מומלץ להזמין תפילין מוקדם ככל האפשר לפני בר המצווה כדי לתת זמן לילד להתרגל אליהם וללמוד כראוי את סדר הנחת התפילין.

סוגי תפילין ורמות הידור

הסוגים הרווחים של התפילין נבדלים באופן העיבוד של בתי התפילין והרצועות. קיימות שתי אפשרויות לעשיית בתי התפילין: בתים העשויים מעור בהמה גסה  (כגון שור או פרה) שמעובדים בלחץ רב ונחשבים ליציבים, או בתים העשויים מעור בהמה דקה (כגון כבש או עז), הקלים יותר לעיבוד אולם אינם נשמרים היטב בצורתם לאורך שנים והם גם אטומים פחות.

עם זאת רמת ההידור של התפילין נקבעת בעיקר לפי צורת הכתב על הקלף שנמצא בתוך בתי התפילין, שנכתב כמובן בכתב יד של סופר סת"ם ירא שמים לפי כל ההלכות והכוונות הדרושות.

טווח מחירים רחב לרכישת ערכת תפילין

תפילין יכולים להגיע בעלות של כמה מאות שקלים וגם אלפי שקלים. המחיר מושפע בין היתר מרמת הכתב הגימור ומהחומרים מהם הם עשויים. אם אתם רוצים להשקיע בתפילין באיכות גבוהה, בדקו שסופר סת"ם מוכר ומוסמך כתב אותם ושהחומרים מהם עשויים הבתים בעלי כשרות מהודרת, המעידה גם על איכות ועמידות.

לא מצאתם תשובה לשאלה שלכם על הנחת וקניית תפילין? ניתן לשלוח לי הודעה באימייל או בוואטספ ואשמח להשיב

אימייל: kodeshnet@gmail.com

להתייעצות בוואטספ לחצו כאן>>

הרב מימון שושן,
סופר סת”ם מוסמך מטעם הרבנות הראשית לישראל
ומנהל אתר “קודש נט” – למכירת תשמישי קדושה